En lugn lördag

Igår kväll var det middag med jobbet i Uppsala. Det blev en del summeringar från senaste konferensen i Slovenien och Frankrike som jag var otaktisk nog att missa. Fantastiskt trevligt iallafall, och vad många fina bilder de hade med sig hem!

 

Det blev sent igår så idag bestämde jag mig för att bara ta det lugnt. Sova länge, gosa med Märta, ta en långpromenad eller göra absolut ingenting. Vid lunch var väskan packad med kaffetermos och finska pinnar och vi åkte ut till Judarskogen i Bromma, ett naturreservat med många spår från istiden. Det är ett litet naturreservat, ca 90 hektar om jag inte minns fel, fantastiskt vackert och för den som är geologiskt intresserad är det såklart lite extra :)

 

 

 

Frusen!

 

 

Morän.

 

 

Märta har bestigit ett flyttblock.

 

 

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0