Året var 2014

Året har varit 2014, ett av de bästa åren i mitt liv. Ett händelserikt år. Så här får ni min årsresumé av 2014, och jag utmanar min bloggkollega Fröken Spets att göra en likadan. Enjoy!
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Ja en hel del. Började dejta en arbetskollega som visade sig vara mannen i mitt liv. Skrev på en fast anställning i den yrkesroll jag har. Åkte på kärleksweekend till Tällberg. Gjorde en personlig resa också, mognade enormt som människa. Fick börja läsa en kurs på Högskolan på arbetstid. Reste med Helene till Barcelona. Tjaaaa...en hel del som sagt.
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Mest en personlig förändring. Kom liksom till insikt vem jag var och vad jag vill med mitt liv.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Erica + Martina + Nattis + Carro. Babyboom!!
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Inga speciella datum exakt som jag kommer på, mer minnen.
 
Vilka länder besökte du?
Spanien
 
Bästa köpet?
Hm, det är här jag vill säga soffan som står och väntar på oss på Mio. Den kostade en förmögenhet...
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, att jag träffade Andreas. Sjukt oväntat och helt fantastiskt underbart. Och att det utvecklades till ngt riktigt fint.
 
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Hälsa! Har nog aldrig var så mkt sjuk som i år.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Svårt det där, jag önskar alltid att dygnet hade fler timmar.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat, och varit sjuk.
 
Favoritprogram på TV?
Paradise Hotell, jag vet, but i love it. Måste även säga Ryttareliten som den hästnörd jag är-
 
Bästa boken du läste i år?
Hm, jag är ingen bokmal men "Expeditionen - En kärlekshistoria" av Bea Uusma var riktigt bra.
 
Största musikaliska upptäckten?
Kent - Tigerdrottningen, oj vad jag lyssnat på det albumet. Keane annars, riktigt bra.
 
Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Min fasta anställning, mitt ansvarsområde, utvecklingen, högskolekursen, studenterna... Eller borde jag säga Andreas? HAHA!
 
Största framgång på det privata planet?
Andreas, mannen i mitt liv.
 
Största misstaget?
Jag vet inte? Att kanske inte kunna coola ner lite ibland, utan vill alltid ligga på topp.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket mycket gladare!
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Vår nya lägenhet..
 
Något du önskade dig och fick?
Mannen i mitt liv? Han som bara dök upp där på jobbet <3
 
Något du önskade dig och inte fick?
Vi var ju med i några budgivningar på fina hus och lägenheter.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jobbade, tränade, blev upprörd på ett spontanbesök, Andreas lagade gudomlig mat och vi hade en fin kväll ihop.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, mer tid som sagt hade inte varit dumt och bättre hälsa.
 
Vad fick dig att må bra?
Andreas, Tyson, Rut, vännerna..
 
Vem saknade du?
Helene! Vi har träffas alldeles för lite i år. Vi startade upp bra under våren men hösten har varit intensiv för oss båda.
 
Mest stolt över?
Att bli gudmor till Ebbe <3
 
Högsta önskan just nu?
Att vi ska få vara friska och krya och trivas bra i våran nya lägenhet.
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Det kommer hända en del hel under 2015 har jag på känn. Jag hoppas ni vill följa med på resan :)
 
//Em


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0