Att stå emot hundögon

Hade karaktärsbefrämjande övningar med Märten framför Esters matskål imorse. Ester har sin mat i ett eget rum som avgränsas med valpgaller för att Märten inte ska komma åt den. Nu lät jag Märten gå fritt, men bevakad, och oj vad hon kämpade med impulserna. Mattes "ajabaja" å ena sidan, Esters matskål å andra. Hon gnällde och tittade längtansfullt mot matskålen, men bröt inte mot några regler. Tror resultatet skulle bli ett annat i obevakat tillstånd. Målet med övningarna är iallafall att få Märta att låta bli Esters mat utan avgränsande valpgaller.


Jag däremot behöver inte stå emot mina impulser ;) Blev bjuden på lunch idag. Det bästa med Tures är efterrätten!


//Helene


Kommentarer
Leonore

Mmm vad gott på svampar, mitt favoritgodis alla kategorier! Mums! :) Kul att se Märtas konster, kan hon göra High-five?

Svar: Något hon får öva in, kommande film maby?
froknarnafalun.blogg.se

2014-02-27 @ 21:02:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0