Från valpkursen

Har tagit mobilsemester i helgen, inga flitiga uppdateringar alltså. Visst är det skönt att vara teknikfri ibland. Kom nyss innanför dörren och nu tittar jag med ett halvt öga på när Morberg gör blodpudding, ser inget vidare ut. 

På valpkursen lekte Milton (york) med Loke (gottoblandat). Lokes huvud är i storlek som hela Milton. Jag tyckte det var lämpligt att låta Märten betrakta på avstånd. Har lärt mig massor om samspelet mellan hundar på den här tiden och känner mig säkrare på vilka hundar jag vill att Märten ska få träffa och lära känna. Det är så mycket psykologi i hundmöten och det är viktigt att man har koll på sin egen hunds signaler för att förstå om den mår bra av bekantskapen eller inte. Det finns också tusen saker man kan göra för att öka chanserna för att en ny bekantskap ska falla väl ut.








Milton och Loke. 

Milton stal verkligen showen idag. I känslosamma situationer (tillexempel när husse kommer hem från jobbet på kvällarna) liksom kryper Märten fram med öronen bakåtstrukna. Här gör Milton samma sak.


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0