Med ett leende på läpparna

Mina tandläkarbesök brukar påbörjas på ett mentalt plan redan några dygn innan jag har tid. Det är konstigt att jag tycker det är så olustigt att gå dit för jag har egentligen inga negativa erfarenheter av det. Jag skulle ändå gissa att mitt obehag finns dokumenterat med röda versaler i min tandläkarjournal, för när jag väl infinner mig är tandläkaren så trevlig att jag nästan skulle vilja stanna lite till när allt är klart. Kanske är tandläkare av den trevligare sorten för att de behövt utveckla någon slags kompensationstrevlighet för att balansera patientens upplevelse av besöket.


Dagens besök resulterade i alla fall i vitsord över god tandhälsa samt att jag placerades i den lägre riskklassen. Därmed är det hela två år till nästa gång jag behöver anmäla mig i receptionen hos Distriktstandvården. Firar med vardagsgastronomi:


Lingon från Hälsingland :)


 

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0