Stora pizzadagen

Har ni käkat nån pizza idag? 





Själv blev jag så otroligt sugen på rostat bröd med sylt och ost på så jag nöjer mig med det. Men kan inte låta bli att roas av den kreativitet som svenska pizzabagare tycks ha begåvats med. Två exempel som jag googlade fram på tåget på väg hem tidigare idag:

Carlskrove: Inbakad hamburgare med pommes, calzonestyle. Måste varit en nöjd bagare som namngav den pizzan.

Frukostpizza: En med yoghurt och flingor. Inte direkt det första jag tänkte att jag ville ha imorse. Och hur gör man en pizza med yoghurt på, rent praktiskt?

Nej, rostat bröd med sylt på kändes helt rätt idag!

//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0