I spåkulan

Med utgångspunkt i betraktelser av omgivning, vardag, arbetsliv och sociala medier tror jag följande om följande:

Personlig marknadsföring i sociala medier: Vi börjar tröttna på fläckfria fasader, både andras och våra egna. Dels kommer Facebook-användandet att minska och vi blir bättre på att rensa i flöden och följarlistor. Dels blir vi bättre på att nyansera vårt digitala intryck genom att i högre utsträckning dela med oss även av tillkortakommanden och misslyckanden.

Professionell marknadsföring på nätet: Kommer att öka. Rekryterarna hänger på nätet. Fler kommer att börja använda tex LinkedIn.

Kvitton sparas automatiskt i mobilen:  Vi kommer mer och mer börja betala med våra mobiltelefoner och i samband med betalningen kommer kvittot automatiskt att sparas. Kvittona kopplas till en användarvänlig sökfunktion. Speciellt användbart är detta när det är dags att kvittoredovisa varje månad då systemet har en funktion för automatisk kvittoredovisning. 


Hjälp med kvittoredovisningen? Ja tack! (Bild www.digitaltrends.com)


Nutella och Starbucks: Har man Instagram och följer ett par stora konton så återkommer Nutella och Starbucks i olika tappningar med träffsäker regelbundenhet i flödet. Vi kommer fortsätta äta Nutella ett tag till. Starbucks blir stort även i Sverige. I den här kategorin platsar också donuts, om det inte vore för att...

Donuts: Det nya "Cupcakes".


Hett? (Bild blogs.villagevoice.com). 


Power Points: Här kommer vi se en polarisering. Den ena sidan ser styrkorna med PP:s och fortsätter koppla in USB:et som vi gjort i många år nu. Den andra sidan tycker det är att göra det för lätt för sig.


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0