Du behöver bara peta!

På nya företagsbilen räcker det med att peta på förardörren så låser man den. Ska man låsa upp så petar man igen. Inget mer uppochnermednycklarnaifickan alltså. Jag fick förtroendet att köra hem den idag. Säljaren på Toyota i Kungens Kurva var duktig, men när han dragit igenom halva nybilspresentationen kände jag mig vindögd. Vilka grymma extrafunktioner det finns! Punktstaplade i det viktigaste i minnet och fick till en hyfsad återpresentation för kollegerna på kontoret sen. Jag tycker blåtand är viktigt i en bil, och att det inte är nåt krångel med tankningen, typ gas eller liknande. Den här går på bensin och el. Toppen! Att det är en miljöbil är både viktigt och ser snyggt ut.


(Bild fr dieselstations.com)


//Helene


Kommentarer
Karin Bergström

Ny bil verkar krångligt. Jag kommer inte att våga skrota golfen. Associerar till nymcpresentationen jag fick till harleyn i Chicago (enda fabriksnya fordon jag kört): Tre mätare: bränsle, hastighet och varvtal. Några reglage: Gas, bromsar, koppling, växel, lyse och blinkers. Ljuvligt enkelt! Men ålderdomliga fordon passar åldrig tant!Kram från moster!

2014-03-03 @ 21:39:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0