Ledig i sommarvärme

Igår var min enda lediga dag den här veckan. Bäst då att njuta maximalt. Sommarvärmen har kommit till Falun och igår var det upp mot 30 grader varmt. Tog lite sovmorgon, åt frukost ute och kastade oss i solstolarna ett tag. Sedan åkte jag och Tyson och hämtade mamma. Dags för Tyson att få sommarfrisyr. Klippte honom på Arken Zoo här i Falun på Trimmis. 600 kr, helklippning plus kloklippning. Jag är mycket mycket nöjd. Trevlig service och framför allt bra klippning. Jämt och fint och lyssnade på hur vi ville att Tyson skulle se ut. 


Före och efter, känner ni igen honom? Tyckte nästan han blev lite feminin, så kallar honom Maja nu ;) Skämt åsido. 

Efter det blev det picknick. Andreas ide sedan tidigare i veckan. Heeeeeelt perfekt ide om jag får säga det. Packade ihop oss, åkte och hämtade upp Andreas och sen raka vägen mot Stångtjärn. Där satt vi på en picknickfilt i timmar och bara myste och pratade. Tyson badade! Och vadade sina små ben, jag vadade lite jag med. Andreas hade gjort pastasallad och jag överraskade med jordgubbar. Helt perfekt med andra ord. Avslutade på kvällen med en promenad. 


Underbar dag med de underbaraste. 

//Em 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0