När man får uppsöka sjukvården

Förkylningar och feber som avlöst varandra i höst. Började i måndags känna mig klen igen. Det hela slutade med att jag vaknade på tisdag morgon med så svullen hals att jag knappt kunde svälja. Blev att ringa vårdcentralen. Träffa distriktssjuksköterska som gjorde bedömning att hänvisa mig till en läkare. Läkaren bedömde och ordinerade prover. En supergo undersköterska tog halsprov, sänka, och temp. Hade hög sänka, halsprovet visade streptokocker och tempen låg på 39 (!) grader. Så fick en penicillin kur på 10 dagar och råd att ta det lungt ... Var så trött och slut av allt så avslutade dagen med att kräkas. Check! En fulländad dag. 


//Em 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0