Förlovningsfest och luciafika

Den här helgen har flugit förbi (gör inte alla helger det) och nu fixar vi inför veckan med matlådor och planering med jobb och bvc-besök med mera. Idag har vi varit på luciafika i Åkersberga och går fick vi äran att vara med och fira min kusin och hans fästmös förlovning. De var så fina tillsammans och det var en så trevlig kväll. Då hon är assyrier hölls festen i assyriskt bruk och det var intressant att ta del av deras kultur och seder. Mycket dans, mat, glädje och värme. T fick följa med då han fortfarande är för liten för något längre barnvaktspass och det gick bra, även om det såklart är mer avslappnat att gå på fest utan ett litet barn. Här är vi, jag och min lilla diamant: 



Måste berömma Emelies julgran, perfekt placering på kakelugning måste jag säga. Vi har lightpyntat här hemma då vi kommer åka bort ganska länge. Men nästa år ska det minsann dofta granskog i hela vardagsrummet! 


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0