#lördagsshopping

Igår blev det en tur till Borlänge. Där besökte vi babyproffsen, Ikea och Coop. Här kommer en liten sammanfattning av turen. 

Babyproffsen 
De är verkligen trevliga och serviceinriktade personalen där. Vi hämtade ut våran vagn och babyskydd. Vilken känsla! Fick massa tips och trix om hur de fungerar och så vidare. Min bättre hälft med 6 syskonbarn i erfarenhet agerade som den tryggaste blivande pappan någonsin och fällde ihop vagn och diverse som han inte gjort annat. Dock är vår vagn så lätt att hantera! Så glad över den. 
Det enda lilla minuset som vi borde kollat över var att det fattades två spännen till ISO fixen i bilen. Det ordnas dock till i kommande vecka. Höll dock på att få en hjärtattack där och då. 

Ikea 
Inte alls lika mycket folk som förra gången. Hoppas och tror att det här var sista svängen dit på ett tag. 
Minuset är helt klart julbordet. Vi åt vanlig mat efter att ha sett hur det såg ut. Tänkte direkt magsjuka deluxe. Tack men nej tack. 

Coop
Vi behövde handla och det slutade på Coop. Första gången vi var in och det var enormt lätt att hitta och många ekologiska erbjudanden. Vi hittade även julklappar både till Tyson och till Doris (min bättre hälfts systers katt). Bra barnutbud också där vi utnyttjade lite rabattkuponger. 

Vi trodde vi hade köpt en stor bil men shit vad plats en barnvagn tog. Lägg dessutom till det vi fick med oss från de andra butikerna. 

Vi avslutade resan med att stanna till hos min kusin med familj i Ornäs. Fick gott fika och en trevlig stund ihop. Fick även med mig massa mamma/gravid tidningar som jag ska börja plöja. 


Världens vackraste hund <3 

//Em 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0