Nattat

Ikväll är M på jobbmiddag vilket betyder att jag har nattat T. Första gången för mig, M brukar vilja natta och han är en fena på det. Och hur gick det? Ja, jag ger mig själv tio poäng av tio, brasklapp dock för att kvällen inte är över än. Vi har kokat kola och när jag var inne på ungefär det hundrasjuttiofemte kulprovet (det tog inte receptets 15-20 minuter för smeten att bli klar) började T få svårt att bestämma sig för om han var riktigt glad eller egentligen lite sur, och det är i denna ambivalens det brukar vara lämpligt att agera för fördelaktigast utfall. Klockan var runt halv åtta när jag satte på honom pyjamas, gav ersättning och la honom i sängen till tonerna av Hollow Talk (Bron-temat). Och vad hände? Min söta lilla rumpnisse somnade på två minuter och har aldrig sett nöjdare ut! Efter det har jag och snuffan ätit kola framför Bonde söker fru. 




//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0