Strandkastanjen får komma hem

Semester och ledighet innebär kritiska tider för min strandkastanj (snäll kollega upplyste om att det ju inte är någon fikus) som stått på skrivbordet på jobbet. Idag tog jag hem den, fick dessutom beröm för den på bussen av medpassagerare som undrade var man kan köpa en sån. Upplyste om att det är två års kärlek och omsorg i de där välmående bladen. Hittills har jag suttit och andats på den hela dagarna, återstår att se om den klarar miljöombyte med katt och ändrad koldioxidbalans. När inspirationen rinner till ska jag plantera om den i en större kruka, då kan den bli hur stor som helst.


Fint inslag mot asfalten i Hornstull


Från Wikipedia, får satsa på mer takhöjd i nästa boende.


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0