Femhundra sidor hushållsbestyr

Det var nästan magiskt att tidigt imorse promenera i vårljus och nysnö. När vi kom in en stund senare la jag in en tvätt i tvättmaskinen, kokade te och nu ligger jag och Märten och läser. Börjat på en ny bok som jag hoppas är bra. Jag kan verkligen rekommendera Kristina Sandbergs bok som jag bloggade om förut. En hemmafru på 30-talet och bestyr med disk, matlagning och barnskötsel har verkligen roat mig i femhundra sidor. Mest handlar den om relationer och om att inrätta sig i samhällets normer på bekostnad av sin egen vilja. Stundtals ganska tungt. Så småningom ska jag ta mig an uppföljarna. Men nu ska jag till Västermalmsgallerian.




//H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0