Värt att ge några ärliga försök

Okej, då kör vi omtag med chiafröna. Det är nyttigt, innehåller en himla massa järn, lika mycket protein som nötkött, fibrer i massor etc etc, och ungefär vart tredje inlägg i min Bloglovin' handlar om chiafrön i olika konsistenser och tappningar. Så lite bra borde det ju vara.  När jag provade för ett år sedan tyckte jag mest det påminde som grodägg. Dessutom smakade det som jag skulle kunna tänka mig att grodägg smakar. Den här gången blandade jag med havremjölk, men fick dem inte att stelna hela vägen. Åt dem med hallon. Känns som att jag kommit en bit på väg i alla fall. Snart har jag kanske knäckt chia-koden.




//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0