Clarion Post och vardagen

Varför känns det som hösten är här? Falun har visat sig på kallare front nu och vardagen börjar närma sig. A går tillbaka och jobbar på måndag. Jag ska väl oxå in så småningom och börja lite lätt.

Varit och tränat både idag och igår på Friskis. Så skönt! Hösten innebär faktiskt en del rutiner. Träning är en av dem.

A's bonusbror har fått barn, en flicka. Tur C har T. Typ den enda killen i C's närvaro, skratt!

Dags rensension av hotellet vi bodde på: Clarion Post "Posthotellet".

Låg himla bra till lägesmässigt. Nära till allt. Centralstationen, shopping, restauranger, you name it. Grymt bra planerat med lounge, frukosten, barnrummet. Märks att ngn tänkt till ordentligt och som barnfamilj var det kanon. Bra och fräsch frukost. Jättefint hotellrum med allt vad som ska finnas i ett hotellrum. Trevlig personal. Barnvänligt deluxe! Inga problem att ha med C ngnstans. Barnstolar i drivor att välja mellan på frukosten osv.

Det enda som saknades på frukosten var lax. Jag vill ha två saker på hotellfrukosten för den ska vara 100%. Nutella att doppa frukt i och lax. Så lite minus för det. Sedan råkade jag tappa ner ett glas på golvet som landade under sängen. Det var inte en trevlig upplevelse. Det var inte städat under sängen...
Ska man på Liseberg eller Universeum blir det en bit bort. Rekommenderar på Gothia Towers istället.

Summan av kardemumman: Jag bor gärna här igen. Speciellt med barn. Men ska vi besöka Liseberg eller Universeum så bor vi nog på Gothia. Hann tyvärr inte utforska hela hotellet men jag gillar det. Det får 7 av 10 poäng.

//Em



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0