Shoppa och äta

Varierande dag, klev upp vid 8 med C. Ägnade förmiddagen åt vår gräsmatta. Krattade och åkte en sväng till tippen. Käkade lunch och gick och handlade på vårt älskade ICA. Gjorde ett yoga pass. Sedan förberedde jag världens godaste middag. Älskar det här!!! --> kräftor!!!!!! Det bästa med augusti är kräftorna. Så till middag idag blev det kräftor, sallad och baugetter med eget vitlökssmör. Blir repris på det här snart igen om jag får bestämma :)

Idag tänkte jag resensera Göteborg med shopping och mat. Jag älskar Göteborgs shopping. Har ni besökt butiken Design Only? Om inte gör det! Finns den i Stockholm Helene? Gör alltid fynd där. Oavsett vart man shoppar rekommenderar jag starkt ett besök på närmaste Waynes Coffee. Deras utbud, atmosfär och chailatte = finns inget bättre!

Vi gjorde även ett besök på Trädgårdsföreningen. Blev tipsad om det via en annan mamma blogg. Besök det! Gratis, vackert, barnvänligt, otroligt fina lekytor och lekparker, mysigt fik. Massor med växter och fakta kring dem. Så värt ett besök.

Vi var ut och åt middag på lördagen med A's kompis som bor i Göteborg. Vi åt på Vapiano, ett säkert kort. Väldigt barnvänligt med barnstolar och lätt att komma fram, fick maten snabbt. Annars skulle jag rekommendera ngn resturang med fisk-tema. Dock har Vapiano en ljudnivå som håller om man har ett barn som surar ur. Lilleman skötte sig dock som en liten prins, tummen upp för det!

Nu väntar lite mörk choklad :)

//Em



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0