Julfirande

Vi har i flera dagar firat jul nu. Julen började redan den 23 med uppesittarkväll hos mamma och hennes man.  Så mysigt att komma dit och bli bortskämda med god mat och sedan spelar vi bingolotto. Vinsten blev 100 kronor.  Alltid något!  Det roligaste är att umgås. 



På julafton gick jag upp med lilleman och kollade sista avsnittet på julkalendern och vi myste runt.  Sedan åt vi julfrukost ihop hela familjen.  Lite innan lunch åkte vi till mamma. Där stannade vi resten av dagen.  Tomten kom,  vi åt gott,  min pappa och bror kom förbi. Öppnade julklappar och bara hade det bra. 



Det roligaste med julen är ändå Caspers glädje. Att se honom öppna sina första julklappar,  träffa tomten,  min mamma och pappas glädje över deras första barnbarn.  Att få ge honom en fantastisk första jul ♥


Det lite mindre roliga är att när vi kommit hem från mamma på julafton blev jag vrålsjuk. 39 graders feber och förkyld deluxe.  Skyller allt på A som tidigare varit sjuk.  Huvudsaken är att Casper inte är sjuk.  Han håller fortfarande på att få massa tänder. Ni kan ju räkna ut att sömnen varit sådär ;-)

Juldagen befinner sig många i en dimma.  Då även jag.  Feber - dimman.  Sov bort nästan hela dagen.  Blä!  Frossa och svettades om vartannat. 

Idag mår jag liiiite bättre.  Jag tog massa febernedsättande och lämnade T hos mamma.  Sedan åkte jag,  A och Casper och firade jul med A's familj.  Jättekul.  Italiensk buffé.  Julklappar.  Kusin och faster mys. Farmor och farfar.  Så härligt. 


Fantastiska dagar med så många bra julklappar till Casper.  Vilken första jul för honom.  Så tacksam.  


Nu väntar lite lugn och ro i ett par dagar.  Jag behöver vila och bli frisk.  Har så mycket kul att se fram emot ♥

Tyson tar gärna och lånar lillebrors julklappar som ni ser ;-)

//Em 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0