Ernstar

Sista tiden har min energi äntligen kommit tilllbaka. Massor med sömn och ett besök hos familjen Spets gjorde susen. Så igår tog jag tag i omgivningen omkring huset. Jag rensade vid "ängsklockorna" (de ser ut som ängsklockor, som sitter på rad, ngn som vet vad de heter och hur man sköter dem?). De hade massor med ogräs omkring sig som nu är ett minne blott. Tog sedan tag i odlingslådorna:

Här är ena rensad (skövlad som en kompis uttryckte det). Det var rena rama djungeln.

Klart! Var i princip tvungen att ta bort allt för att få ngn ordning. Tog även reda på mynta, rabarber och hallon.

Lite färsk mynta och hallon.

Gjorde lite gott vatten. Resten av hallonen åt vi till pannkakorna vi gjorde till middag.

Idag har vi fått spontanbesök av mamma. Gjort rent altanen med trallrent och imorgon ska den oljas. Jag har även varit på loppis och fyndat. Fullt upp!

Heléne! Håller med dig om Ullared. Ska man åka dit är det nog på vinterhalvåret om man inte vill trängas med massa andra. Märten verkade dock trivas ;)

Just det! Ny grill inhandlad, och även ett nytt parasoll.

//Em



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0