Ett fantastiskt möte

Igår vid lunchtid begav vi oss till grannstaden Borlänge. Där mötte vi först upp C's farfar för en lunch ihop. Vi valde ett relativt nyöppnat ställe som heter Fresh Bar. Så här kommer en resension:

Plus:
Lätt att ta sig dit och att hitta parkering.
Gott om platser, då var vi där på lunchtid med barnvagn.
Det fanns barnmatstolar.
Fantastisk meny att välja mellan!
Trevlig personal
Salladen jag valde var väl tilltagen
Fräsch toalett med skötbord.

Minus:
De borde ha barnmatstolar för lite mindre barn (typ Ikeas)
Mycket som var slut på menyn
Man märker att personalen är ny då många gav ett litet osäkert intryck
Salladsbar man ser. Hm vet inte om det är ett plus eller minus. Vill nog personligen bara beställa maten och få den serverad. Behöver inte titta på när den görs.
En toalett.

Min goda räksallad. Hade gärna önskat ett annat bröd till också. Ngt lite lyxigare än en limpskiva.

Jag kan lätt tänka mig att äta där igen. Menyn älskar jag med mycket gott, ekologiskt, raw. Så jag ger tummen upp.

Efter lunchen åkte vi vidare till ett äldreboende. Där fick C 6 månader träffa gammelfarmor snart 92 år. Mötet var helt fantastiskt. Så mycket glädje. 4 generationer i samma rum (Casper, pappa A, farfar och gammelfarmor). Vi satt och hade en underbar stund med en kopp kaffe och lite fika såklart. Tänk mer än 90 (!!!) års åldersskillnad. Blev väldigt tagen av stunden. Bjuder er på det här otroligt vackra kortet:

Visst är det talande på ngt sätt? Livet. Början och framåt vägens ände. Mötet. Glädjen och lyckan.

Så glad att C fick träffa gammelfarmor.

Idag har vi hämtat Tyson hos mormor och umgåtts där. Långpromenad. Plockade hallon och blåbär. Så gott.

Underbart Helene att du badar. Ser framför mig hur det kommer att bli om ett par år när vi drar till stranden med barnen. Heléne kommer plaska runt i sjön med barnen. Jag däremot kommer sitta på filten i solen och förbereda fikat och bara njuta <3

//Em



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0