Lavendel och Ernst

Lilleman tog sovmorgon till 9 idag (med ett mål mat på morgonkvisten). Vaknade utvilad och redo för en rolig torsdag. Efter lite frukost och TV4 Nyhetsmorgon (älskar det programmet) tog jag tag i lite städning och fix. Efter en god lunch bestående av vegetariansk omelett (ja vi kör mycket vegetarisk nu, känns speciellt bra efter den uppmärksammade artikeln om Siljans Chark... Blir så upprörd över det som stod där så jag hittar inga ord). Iallafall ..

Vi fick finbesök hemma idag utav Andreas vänner och deras son. Vi fikade och pratade igen en massa. Casper hade så mycket att kolla på och hänga med i så han somnade i min famn. De hade med sig fantastiskt fina inflyttningspresenter:

En vacker lavendel blomma som får stå i gästrummet och lukta gott på hela övervåningen. Sedan fick Casper en bok med mjukt material (perfekt att bita i) och en supersöt body från Kappahl. Jättekul att de kom förbi. Gjorde fruktsallad till fika och så åt vi glass från otaly då deras son är mjölkproteinsallegiker. Riktigt gott!

Nu på kvällen har jag kollat Sommar med Ernst. Älskar det!!! Kan inte bara Ernst komma hit en sommar? Han gör verkligen magi. Såg du på programmet Helene? Annars rekommenderar jag det till dig då jag inte kunde låta bli att tänka på dig. Trädgård, pinnstolar, ljus --> lite sådan stil ni har! Kolla vetja!
Sedan blev det även att kolla på Kronprinsessans firande. Dags att sussa här, imorgon väntar en spännande fredag :)

Natti!! //Em



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0