Sista föräldradagen solo

Igår hade vi en rolig dag tillsammans med min moster som kom susande på sin motorcykel från Eskilstuna. T och hon kommer så bra överens och medan jag lagade räkpasta med vitvinsås roade de sig på vardagsrumsgolvet med margretheskålarna från köksskåpet, en genomtänkt finess med underhållningsvärde är att skålarna snurrar om man ställer dem på sidan. Min moster är fantastiskt duktig på växter och jag fick veta massor om arterna i vår trädgård. Även ett och annat ogräs har frodats i rabatterna i tron om att de ska vara där, men de har jag minsann rensat bort idag under T:s förmiddagsnap. Då jordgubbsplantorna gett upphov till nya små plantor passade jag på att plantera och resa upp i jordgubbskragen också. Jordgubbarna är unga och ger förhoppningsvis mer skörd framöver tillsammans med berikad jord, jag ska nog ge dem en chans till nästa år.

Idag kör vi packning, tvätt, städ och planering då vi åker på semester nedåt landet imorgon. I detta nu sitter nog M och finlunchar med sina kolleger på Hotell Diplomat för att fira kommande föräldraledighet. Det innebär att jag själv gör min sista föräldradag idag ensam med T. Det blir härligt med långledigt hela familjen.

När T sover frossar jag i den här helt underbara trägårdsboken jag fick av min moster. Tusen tack!


//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0