Torkvindan är monterad

Äntligen är bokhyllorna på plats i vardagsrummet och morgonen ägnades åt att lasta in böcker i dem. Huset får själ med böcker, det blir ombonat. Stannar hellre upp och börjar läsa istället för att göra det jag föresatt mig, få ordning i hyllorna, det tar en himla tid. När allt slutligen var klart hittade jag en biografi om en fransk journalist som får hjärnblödning och drabbas av locked-in-syndrom. Usch så tungt. Tunga livsöden innehåller ofta ljusglimtar de med, det är kul med böcker som handlar om människor och deras liv och erfarenheter.

På eftermiddagen kom svärföräldrarna och drack kaffe och monterade torkvindan och en glasdörr till en hylla. Så snällt av dem. När de åkt fick växtförsäljningen ett besök. Efter tips här på bloggen om att citronmeliss doftar gott upptäckte jag idag till min förtjusning att det redan finns i trädgården, hade tänkt införskaffa annars. Just nu doftar citronmelissen i fin harmoni med lavendel och pioner. Det fina med lavendel är att inte bara blommorna, utan även bladen, doftar ljuvligt.

Emelie, kul med bilder från dopet, vi har också ett gäng som ni ska få. Hälsa C att gudmor ser fram emot fadderskapet med något större lugn än vad minspelet på fotografiet indikerar :) Kan som kuriosa nämna att folkdräkten jag har på mig representerar Grangärde vilken kom till i mitten av 40-talet, jag tror att även mitt exemplar som jag fått ärva är från den tiden. Silverbroderierna symboliserar sjöarna och järnsymbolerna på väskan malmen.


Hyacintvivorna var så kontrastrika att jag var tvungen att bränna av en bild på dem. Lila och rött är oväntat och uppiggande.


//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0