Törnrosasömn efter gröten

Den senaste veckan har präglats av trötthet. T är en extrem morgonkille och vi själva lägger oss för sent på kvällarna. På dagarna sover T bäst i sin vagn utomhus så att sova när han sover har inte gått. Men imorse hände det något. Efter T:s morgongröt somnade vi bredvid varandra i sängen och när vi vaknade efter två timmar kände jag mig som Törnrosa måste ha känt sig efter att ha blivit kysst av prinsen. Jag var utvilad som efter en hundraårssömn och när min lilla prins låg där bredvid mig hade jag kunnat springa runt hela Åkersberga med honom på ryggen utan problem. Vi tog ett varv i sakta mak i trädgården istället, fixade kaffe och satte oss på trappen med Märta. 


Har dammat av presskannan och lyxar till det med nymalda bönor. Notera T:s nyfikna små fingrar till vänster i bild. De får man ha stenkoll på numera, haha.



Efter en aktiv dag har vi landat framför fotbollen med jordgubbar och grädde. Jordgubbarna är så söta nu att socker är överflödigt. Mm mm mm...






//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0