TV-KVÄLL!

Ikväll har vi varit förbi svärföräldrarna och ätit godis framför Biggest Loser. Vi har ännu inte fått till fiber i villan och tv har vi inte använt på flera år så det måste vi ta oss tid att införskaffa. I denna brist på passiv aktivitet var alltså ett par timmar framför tv:n ikväll väl förvaltad tid. Nej, fel, det var ren och skär himmel. Trots det ger jag ändå livet med bara några surfgig tummen upp. Efter ett par dagars påtvingad avvänjning blir gräset grönare, luften friskare och plötsligt står jag vid en av pallkragarna med spade och frön. Från dag till dag betraktar jag och T pionknopparnas förvandling till blommor och andra höjdpunkter i trädgården och däremellan lagar vi mat, umgås med andra bebisar eller bara hänger med varandra på vardagsrumsgolvet. Livet som ledig med begränsad surfmängd ger fantastiska förutsättningar för att leva här och nu. 

Nu ligger Märten på min axel, huset är tyst och det är dags att sova.

Så kul att se Biggest Loser-finalen. De är ju så duktiga och blir så snygga, väldigt imponerande. Hoppas hoppas de håller i sina nya livsstilar.


//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0