Apelsiner och vårsol

Påskledigheten var trevlig uppe i Falun och som vanligt går fem dagar snabbt förbi när det är ledigt. Vi är åter i vardagen här hemma, men jag är nog mer utvilad efter ledigheten än M som drabbats av mansförkylning. Jag servar honom med apelsinklyftor, nybakat bröd och kärlek och hoppas att det lindrar. Han har fått permis från allt vad hushållssysslor och bebisskötsel heter och idag tog jag med mig T till lekparken för att ge M lite tid ifred. T var himla förtjust i att gunga, men det blev lugnt och försiktigt såhär första gången. Vi vågar nog ta ut svängarna i lekparken mer framöver. Om jag måste vabba imorgon med tar jag med mig kaffe ut, blir en härlig försmak på min föräldraledighet som börjar i maj.


Enda rätta mot mansförkylningen.

Första riktigt varma vårsolen fick jag och T på annandagen i Falun, hoppas på mer imorgon.


//H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0