En vecka med en sexmånaders

Vad har hänt i veckan? Förutom att Ingves förespråkat kontanthantering på banken och att Putin retirerat i Syrien menar jag? Ja en hel del, det intressantaste har hänt på bebisfronten:

1. Han sitter! Han ser ut som en kompakt liten buddhistmunk när han koncentrerat sitter och pillar med sin orange barbapappa (eller vad det nu är) vid babygymmet, jag kan inte få nog av att titta på honom. Men man får se upp, balansen lämnar ännu övrigt att önska och huvudet är tungt.

2. Sista promenaden med liggdelen skedde i strålande solsken i tisdags till BVC. Nu är det slut på liggdelstiden. T tycker det är spännande och vi tycker det är en milstolpe, kameran åker upp och vi fotar honom mest hela tiden på promenaderna för att dokumentera detta utvecklingssteg. Men jag saknar den behändiga mobilfickan i fotänden på liggdelen.

3. Störst av allt tycker jag är att han börjat da-da. Okej, inte mycket och när han gör det är det mest en antydan, men ändå. Hur lång tid tar det innan vi får höra ma-ma? Eller pa-pa? Eller till han kan prata? Jag vill höra allt om vad som rör sig i hans söta lilla huvud!


Sista promenaden med liggdelen


//Helene




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0