Traktorn, Lamborghinin och lilla Nyfikenpinnen

Idag började jag med att hälla ersättningspulver i mitt kaffe istället för i nappflaskan. Därefter följde en överraskningarnas morgon. Återbesök hos tandis tjugo i åtta. Inför detta var infon att de "bara ska fylla en pytteliten lagning som släppt". Att det var synonymt med att borra förstod jag först när tandhygienisten entusiastiskt frågade om jag ville ha bedövning. Tandläkaren såg hur stel jag blev och kallade därefter borrarna för Traktorn och Lamborghinin. Och så lilla Nyfikenpinnen. Helene 5 år lagar tänderna. Överraskning nummer två kom när jag fortfarande stod ensam en kvart efter utsatt mötestid på en fastighet i Ursvik. Till slut såg jag ingen annan lösning än att ringa och fråga var vederbörande höll hus, då svarar en Per-Ingvar i Ekeby på bred skånska. Samma Per-Ingvar som ett dygn tidigare skickat ett okej som svar på mitt förslag om tid och plats för möte via sms. Hans dåliga humor kostade mig en timme innan jag fick tag på rätt person via fasttelefonnummer. Jaja, hann skicka några mejl och förnya boendeparkeringen så den där timmen var rätt bra ändå, mötet blev bra det med tillslut. Och det är 24 månader till nästa besök hos tandis. En bra morgon trots allt.

När det går mindre bra finns massor av reservenergi från stunder som den här.

//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0