Viktiga tre kilo

Altanen på baksidan är nu invigd då vi intog gröt och kaffe i strålande morgonsol. Några sovmorgnar är inte att tala om då T vaknar mellan fem och sex på morgnarna. Jag tycker trots lite sömn att det går bra att ha honom själv så här länge, det är första gången. Vi har kul på dagarna, T, Snuffan och jag, vi tar långa promenader, hälsar på våra nya grannar, leker på vardagsrumsgolvet och jag har hunnit med pälsvård med Märta också. Igår kväll somnade T vid åtta och sov sedan hela kvällen så då fick jag massor med tid i soffan med Märta och en bok, lyx. Snuffan är förövrigt en trygghet trots sin nervösa läggning och sina blott tre kilo, särskilt när man roddar hus och barn själv i några dagar. När kvällen kommer och jag släcker ned blir det en annan stämning, det blir ensamt och lite tomt. Men då ligger min lilla råtta där bredvid mig med sina pigga och kloka ögon och trivs med livet, och allt känns tryggt och sällskapligt. Viktiga tre kilo det där. Nu ska jag snart väcka T och sedan ska vi till kyrkans öppnis. Blir kul!

Första frukosten på altanen, knäckebröd med ekologiskt jordnötssmör och svenska jordgubbar. Klockan var kvart över sju och vi satt i tunna kläder i solvärmen. Så härligt att få vara ledig en sådan dag.


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0