Fullt ös i Täby

Uppstigning i ottan och därefter packade jag med mig en termos kaffe och en bok för belägring 45 minuter innan öppning utanför Österskärs Däckservice. Det har varit hysteriskt på däckverkstäderna här. Boken jag läser nu, "Den sårade divan" (Karin Johannisson), är intressant så jag hade med glädje köat i ytterligare 45 minuter efter öppning med bok och kaffe, men var först i kön. Passade på att överraska efteråt med nybakade frallor som jag köpte med mig på hemvägen.

Efter frukost åkte vi till Leos Lekland i Täby, och alltså... herregud så roligt det var! Bland klätterställningar, studsmattor, rutschkanor och labyrinter spenderade vi dagens absolut roligaste två timmar. Alla attraktioner är dimensionerade för vuxna så vi kunde följa med T överallt och åka med i rutschkanor och däckbanor. Stora plus får leklandet för att allt var bra ordnat med det praktiska såsom förvaring och parkering. Det får bli en given utflykt med småkillarna när ni kommer på besök Emelie!

Tack för recept på shots Emelie, ska provas, lät både nyttigt och gott. Och det verkar ju funka bra mot förkylningar! Recept på bananglass kommer inom kort. Ikväll ska M fixa mugcake till Idol-fika, kommer ett recept på det med om det blir bra.

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0