Att gå ett maraton

Morgnarna är dimmiga och luften hög och frisk när jag går till jobbet vid sjusnåret. Promenaden till busshållplatsen är en härlig start på dagen. Den här veckan börjar bra med träning både måndag och tisdag och på kvällarna tar vi långpromenader. Läser att Emelie yogar på med Adrienne, heja heja!! För mig funkade yogan inte alls, tror det var mycket runtomkring i tillvaron som stal fokus när jag inledde yogaträningen, jag la den på hyllan efter ett tag. Men det kändes att det var nyttigt! Vad är målet just nu då? Att gå ett maraton! Om ett par helger packar jag med mig träningsskorna till Falun och promenerar runt Runn med pappa, en sträcka som kanske till och med är mer än fyra mil. Compeed, ett par skor att byta med och rätt inställning borde ta oss runt med humör och hälsa i behåll. Bloggrapport utlovas.

När jag kom hem stod maten på bordet, M hade stekt flundror med potatis, brynt smör och dillsås. Väldigt lyxigt och uppskattat. Han och T har varit inne på M:s jobb idag. T levde tydligen upp och satt i chefens knä och myste. Det är kul att jobba men jag kan sakna att hitta på saker med T på dagarna.

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0