Matlagning i det fria

Äntligen påsk äntligen ledig. Måste ta upp datorn såhär på långfredagen och fixa med lite småsaker innan det är helt ledigt men sen så! Innan vi åkte till Falun igår planterade jag pelargonsticklingar och vattnade övriga plantor. Sådde gurka och pumpa för en vecka sedan, inget har dock hänt med dem. OCH jag lärde mig en sak igår som förklarar varför paprikan går trögt: fröerna är ljusgroende men jag petade ner dem i jorden. Idag är späckat schema. Ikväll ser vi fram emot barnvakt och biobesök, när var jag på bio senast? Fyra år sedan? Vårväder verkar det vara i Falun liksom det varit i Sthlm hela veckan, förra helgen gjorde vi kolbullar i en vårsolig slänt, guld.

(null)

(null)


//H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0