En speciell dag

Det här är en speciell dag! Det är sista riktiga dagen på mitt nuvarande jobb! Visst, jag har lite kvar att göra, rapporter att granska och lite resultatrapporteringar osv, men det kommer jag sköta hemifrån till det är dags att börja på det nya företaget.

Med andra ord, det är läge för avskedsfika! Så mitt i valpstöket igår bakade jag en sats kanelbullar och jag måste säga att jag är nöjd med resultatet. Så nöjd att jag åt bullar till frukost imorse ;) Jag bakade dem på fem dl mjölk enligt recept men drog ned receptets 15 dl vetemjöl till 12, och så i med lite extra smör, och de blev precis så mjuka och fluffiga som jag vill ha dem! Många blev det också, så jag skickade med sambon en laddning så han kan bjuda på jobbet.



Första plåten i ugnen.


Vad tror ni, får jag godkänt av kollegerna? :)

//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0