Konfrontationsterapi

Ester och Märta har två gemensamma intressen som utnyttjas flitigt i integrationsprocessen. Det ena är att sova. Små valpar sover faktiskt mer än katter. 
 
Det andra är Lönnebergaskinka. Det ligger en veterinärpraktik över gatan med ett digert sortiment av hund- och kattgodis. Av allt jag provat därifrån är det ingenting som är lika populärt som Lönnebergaskinka. Stora mängder Lönnebergaskinka har därför konsumerats mellan dessa fyra väggar de senaste dagarna. Och idag hände det stora: Ester och Märta åt skötsamt sida vid sida ur min hand. Så smått ska jag nu börja låta dem umgås utan att jag sitter mellan och medlar.



Här har de precis utövat ett gemensamt intresse, att sova :)


//Helene


Kommentarer
Karolin

Kul att de trivs ihop! Skinka låter godare än godis, tänk bara på att de inte tål så mycket salt. Längtar efter att få träffa er nya familjemedlemmar! :)

Svar: Tack för tipset om skinkan Karolin, Märta har kräkts inatt så jag läste lite mer om skinka. Dels är det ju salt, och så är det rökt, vilket inte ska vara nåt vidare. Man lär sig!
froknarnafalun.blogg.se

2013-10-22 @ 09:38:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0