Högersväng

Ska vara utomhus på Märtens valpkurs idag så nu åker täckbyxorna på. Har förberett små bitar hotdogs i en påse, hon svarar bättre mot det än mot djuraffärsgodis. Egentillverkat godis är så mycket nyttigare. Vi brukar köpa krav-kött till henne så minimerar vi dessutom risken för onödig kemikalieexponering.

Nämnde ju förut att vi har problem med Märtens aptit för torrfoder så nu har jag börjat med en specialare. Leverpastej i botten, och vispar jag grädde och toppar med. No more handmatning.

Ytterligare en framgång är Märtens fallenhet för högersvängar. Efter en del nötande fick jag henne att snurra åt höger på kommando igår. Det är dock fortfarande lite svajigt, positivt utfall på detta kommando är bara att vänta under extremt gynnsamma förhållanden helt utan störningsmoment. Vi ska öva mer!

//Helene


Kommentarer
Gurun

Kravkött är nog bra,men guldkött från östermalmshallen är ännu bättre. Jag tycker att bara det bästa är gott nog åt våra små puppisar.

2014-01-26 @ 18:01:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0