Surdegsprojekt

Bakar surdegsbröd. Har närt kulturen som står i kylen med omsorg och kärlek i närmare två år nu. Vi får bland annat nybakat surdegsbröd med valnötter och aprikoser till morgonfikat på jobbet, är inspirerad av det och pimpar med just aprikoser och valnötter. Ikväll råder extra förtätad stämning i köket då sambon kör bullbak parallellt, ska bjuda på jobbet imorgon. Han jobbar på Regeringsgatan så jag föreslog att han kunde kila över vägen och köpa cupcakes på American Cookies istället, men han var helpepp på att trängas med mig i köket ikväll. Han är fantastisk på att baka så jag ser fram emot provsmak. Mitt bröd ska jäsa över natten så det resultatet låter dock vänta på sig.


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0