En av oss?

De senaste dagarna har Märta stått i fokus. I tisdags ringde de från dagis och rapporterade löss och när en hund drabbas så måste alla behandlas. Gick noga igenom pälsen på Märten och jag hittade ingenting vilket känns skönt, men det blev som sagt ändå en lusbehandling. När vi ändå var igång tog jag henne till veterinären för kloklippning också och den här gången gick det så mycket bättre än när hon var valp. Kanske klarar vi det själva nu.


Märten har veterinärvittring och vill inte gå


Idag ska vi ut i snöyran och därefter tänkte jag ta mig an Seierstads Breivik-biografi. Jag hoppas den kan ge inblick i hur han blev den han blev. I media framställs han som en vanlig kille som radikaliserades hemma i pojkrummet men jag undrar om det kan vara så enkelt. Är det möjligt att han, som Seierstad antyder i bokens titel, var "en av oss"? Ska bli intressant!






//H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0