#underbarasemesterdagar

Vilka fantastiska semesterdagar vi haft. På själva midsommarafton var våra grannar över på middag --> hur trevligt som helst och inget regn när vi grillade!

Såhär fina var vi på middagen. Mamma hade gjort en varsin krans till både mig och Tyson. Jag älskade min, Tyson ville mest äta sin ...

Lördagen spenderades i Säter med middag och grillning med Andreas vänner.

Söndagen var vi på utflykt till Åsbo backen med familjen Sandberg. Kvalitetstid med korvgrillning till lunch och lek. Och vilket väder! Blev tokfint och jag satt ute hela eftermiddagen/kvällen sedan med en bra bok. Sen gick vi till hundrastgården, men Tyson var en riktig liten kyckling och ville mest gå runt själv. Sedan blev vi spontant inbjudna till grannarna på fika (älskar att bo här!!) så blev vi kvar där en stund.

Idag har vädret varit lite varierade. Vi har varit på MIO och införskaffat lite nya saker till hemmet och varit ute på långpromenad med ett fikastopp :)

Glad Midsommar

Glad midsommar önskar vi här från Dalarna!

Sommarkvällar

Tyvärr ingen semester i sikte här än på ett tag, Emelie får sola för oss båda i sin rosa solstol tills jag sätter mig på tåget mot Västkusten i slutet av juli. Men även om vi inte har semester maxar vi sommaren på jordgubbsfilten under något träd i parken på kvällarna. Igår kastade jag av misstag upp Märtens favvoleksak i lövverket, och där fick den hänga medan jag försjönk i en bok.

När vi kommer in blir det ofta jordgubbar, det gäller att passa på när det är jordgubbssäsong. Jag föredrar mjölk till och M vill ha glass, dock måste jag slå ett slag för hybridversionen med både glass och mjölk som verkligen är toppen.

//Helene

#sommaravslutning

Om en vecka har jag min första semesterdag. Jag går alltså av kommande torsdag. Så fantastiskt härligt! Längtar ihjäl mig. Igår hade vi sommaravslutning med god mat, efterrätt och dryck. En mycket trevlig och fin försommar kväll. Just det, lekar hann vi också med!

#äntligenhemma

Sitter i skrivande stund och lapar sol i hundrastgården. Så skönt, laddar batterierna för jobbhelg. Den sista jobbhelgen innan sommarsemestern.

I måndags körde jag och den händigaste vännen jag har, äntligen hemma. Slog sak i några inredningsprojekt jag funderat på ett tag och bra blev det :)

#yasuragihasseludden

Dags för en liten recension på årets BFF resa som gick till Yasuragi, som ligger vid Hasseludden, Stockholm och klassas som ett av Sveriges bästa spa-anläggningar.

Bra:
Vacker miljö
Alla terasser i olika nivåer med fantastisk utsikt
Frukosten, fantastisk fräsch och bra.
Anläggningen - ren, fräsch och gigantisk stor.
Fruktbuffe och bubbelvatten - gratis och gott!
Att gå runt i japansk morgonrock hela tiden - skönt och alla på samma nivå.
Utomhus källorna - fantastisk mysigt!
Alla aktiviteter - knappast rastlös här inte!

Det som inte var lika bra:
Maten - lunch och middagar .. Mycket smaker och kryddor. Inte riktigt min grej.
Ventilationen på rummet - inte godkänd
Killen i receptionen - snälla gör ditt jobb.
All japansk mynta överallt - kommer aldrig glömma den lukten/smaken.

Gräsänketiden är över

Har varit gräsänka i nästan en vecka men idag är det tillbaka till familjelivet. Just nu sitter Martin, Puffis och Ester i en bil någonstans mellan Halmstad och Stockholm och det ska bli så kul att få hem flocken igen. Ska göra middag till dem och eftersom M gillar spenat och soltorkade tomater funderar jag på pasta med kyckling, soltorkade och spenat. Här är Märten i farmors (ja, vi kallar henne det) famn vid frukosten imorse:

Och på väg:

Och helgen var toppen! Ambitionen är att återkomma med en recension av Yasuragi.

//H

#bffresan2015

Tillbaka i vardagen efter en helt underbar BFF resan till Yasuragi. Vilket ställe! Liknar ingenting jag varit på innan. 33.000 kvm japansk spa. Vacker omgivning. Helt enkelt om bomull för själen. Amazing! Det enda jag kanske inte riktigt kom i lag med var den japanska maten. Så mkt smaker/kryddor som var svåra att placera. Dock var frukosten en riktig höjdare!

Jag ska berätta mer exakt sen och mer bilder utlovas.

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!