Sått krasse och spenat

Det är ju redan en bit in i juni men jag har gjort en chansning och sått fröer i kragarna. Satsade på spenat och krasse som ska vara enkelt, dessutom är krasse vackert och spenat nyttigt och kan ätas till mycket. Jag läste om någon i en trädgårdstidning som menade att hon hellre planterar tacksamma växter än att fjäska för svårskötta, jag tycker det är en bra filosofi att inspireras av.

Stockrosor är vackert. Älskar att promenera i Torekov på sommaren och njuta av alla praktfulla fantastiska stockrosor längs fasaderna, det vore drömmen att ha här på framsidan. Men ser de sällan här i Stockholmsområdet, är det fel zon? Måste kolla upp.

Det blir i alla fall sååååå spännande att se om det händer något med sådden i kragarna. Nu ska jag ut och vattna, sedan vill vi ha sol och värme!


Till vänster om kryddorna har jag satt buskkrasse. Planterade även ut en halvt använd persilja från Coop, vore kul om det blev något av den, men tror den är för hårt uppdriven.

Är dessa utslagna när vi kommer hem från semestern? Ser ut att bli laxrosa.

Har för mig att det här är en akleja. 

//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0