Hos veterinären

Märten var hos veterinären förra veckan. Efter nästan en veckas haltande till och från på höger bakben tyckte jag det var läge att få koll på situationen. Veterinären jobbade utifrån patellateorin (även om vi kollade Märtens föräldrar för detdär så kan de tydligen ha det ändå) och beskrev att det finns olika grader av luxation. Märten hade ingen av dem. Dock är det ganska vanligt på småhundar att knäna luxerar till och från ändå, låter inget vidare tycker jag, men eftersom det i de flesta fall är av ringa grad och de inte lider av det låter man det vara. Efter dessa lugnande besked känner jag mig bättre till mods, faktum är att hon lika gärna kan ha vrickat foten på dagis eller liknande. Hon är ju ganska vild.

Lät dem klippa klorna på henne när vi ändå var där. Fick en grundkurs i kloklippningsteknik. Man kan väl sammanfatta den som hårt mot hårt. Jag tror jag lämnar bort Märten för kloklippning i fortsättningen också, låter gärna någon annan ta den konflikten. Så gör jag bara det som är gosigt ;)





//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0