Kalas i Västerås

T och M har hittat ett gemensamt intresse i skruvdragaren som åker upp lite nu och då här hemma. Senast igår kväll när M fixade en ordnad lösning för sladdnystanet och routern som sedan vi fick fiber indraget legat på hallgolvet i ett avgränsat kaos. T satt stilla i mitt knä i fullständig harmoni och tittade på med ett vattenpass i handen.




Gårdagen bjöd även på kalas, en av T:s kompisar som flyttat till Västerås fyllde ett år. Kompishäng, glass, kakor, lek och sång -alla barn var i himmelriket. T är svältfödd på sötsaker och har för den delen inte träffat så många jämnåriga i sommar heller så han levde upp. Underbart att se. Kris och panik blev det då Västerås tycks drabbats av getinginvasion. Vi fick in getingar i bilen som M brottades med medan jag försökte hålla fokus på vägen. Jag fick ett stick i handen, i övrigt går vi skadefria ur detta.


T:s virkade kompis fick följa med till kalaset. Emelies mamma har gjort den och den är så fin och uppskattad. Innan kalaset hann vi med ett kort besök på Vallby friluftsmuseum som ligger längs E18 när man åker genom Västerås. Ett trevligt ställe med gammaldags lantliga miljöer och djur. Tips till västeråsresenärer.



Av alla fototillfällen på Vallby friluftsmuseum så fångade jag alltså ett, på den här herren inne i lanthandeln. Här blev jag lite rädd faktiskt, och skyndade ut till T och M igen.

Vilket fantastiskt fint avtryck av C:s fot Emelie. Snart ska vi också höststarta öppnis tillsammans hela familjen. Så kul! 

//Helene




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0