Loungemöbler och åka tåg

Idag har vi hälsat på min kusin för att kolla på utemöbler. De ska sälja sina loungemöbler och vi ska köpa dem. Tanken är att ha dem på verandan, till att börja med. Blev en Playdate för både C och T då min kusin har barn och hund, precis som mig.

Har även kört igång träningen lite lätt idag med en pw och yoga. Kör 30 dagars challange, men gör passen på dagarna jag inte tränar på tex Friskis. Herregud vad min stela fd preggokropp behöver yogan.

Dags för första resensionen: att åka tåg eller bil?

Vi bestämde oss för att ta tåget för att vår bil krånglat en del och inte så kul att bli ståendes ngnstans. Sedan fick vi inte stå på en parkering vi brukar stå på gratis igenom A's kompis. Vilket gjorde att vi skulle köra in i Göteborg och betala extra för parkering. Det gjorde att tågbiljetterna och bilresan slutade på samma summa.

På vägen ner tog vi ett direkttåg. Allt gick bra. Caspers första tågresa och han satt snällt i våra knän, sov två långa stunder gjorde han också. Dock åkte vi med TågAb. Gamla tåg, extremt ofräscha toaletter. Blä!
Vägen hem innebar två byten, x 2000 var skitsvårt med vagnen då den inte gick in ngnstans. Första minuset med vår Emmaljunga Super Viking. Försenat tåg men löste sig då andra tåget väntade in. Fick springa med Lilleman i bärselen. Tips! Ta bärselen, åk inte själv med barnet om du har packning, vagn och ska göra massa byten. Dock är folk oerhört hjälpsamma! Heja svenska folket. Vi fick så mkt hjälp med tex att lassa av vagnen, gå före i olika köer osv. Även personalen på tågen var otroligt hjälpsamma. Summeringen är: Nu var det helt ok att åka tåg med C eftersom han tex inte kryper osv. Sen har jag en känsla av att det blir svårare. Vid byten -> ha sällskap, organisera.
Vi kommer nog personligen ta bilen nästa gång. C blir äldre och mer mobil. Byten -> aldrig mer! Plus att jag inte riktigt litar på SJ i tidtabeller.
Extrakul var att vi satt med en mamma som åkte med 3 barn varav ett spädbarn (!!!) skills på det! Blir svettig bara på tanken. Att när vi skulle byta blöja på X2000 råkade lite av nr 2 innehåller hamna på golvet. A höll C (famna inget skötbord) och var illamående (åksjuk), jag skrattade hysteriskt och C var lugnet själv. Men det gick det med.

Vi åkte även spårvagn i Göteborg med Casper vilket var mkt lättare. Göteborg bjöd på en del regn.

Just det! Casper kryper bakåt hela tiden nu. Dock har det kommit ngt litet krypsteg framåt idag. Snart är det full rulle här hemma.

//Em



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0