Återuppstår

Efter 5 dagar med feber, halsont och vrålförkyld är jag på benen igen. Jag är pigg, Casper är pigg och A börjar bli bättre. Recept på shoten på ingefära finns många men jag använde ett från mitt kök.se med honung, ingefära och citron. 1 liter vatten. Hyvla ner en färsk ingefära med skalet på. Värm *inte koka* i 20 min. Sila sedan av ingefäran och i med 1 deciliter honung. Svalna av och pressa i saften av två citroner. I med 7-9 cl varje morgon :) check!

Jag vill fortfarande ha receptet på banan glassen ;)

Idag var jag så pass pigg så blev en lunchträning. Jag och småpojkarna har varit ute och gått. Ingen snö här. Usch Spetsan, på med vinterdäck! Sedan har vi donat hemma. Tvättat, städat, lagat mat.

När lilleman somnade så tog jag en varm dusch. Fick en helt underbar duschcreme i senaste glossyboxen. Luktar gudomligt! La i en kur i håret också, den är från Maria Niila.

Ska ta en varm kopp te nu. På tal om det Helene skriver så kallar folk oss halv vegetarianer. Vi äter också extremt sällan kött. Vin dricker vi aldrig heller nästan, skratt!

Ljuset jag har fått i julklapp är för barncancerfonden. Visst är det fint?

Fredag imorgon och roliga saker finns planerade här också under november :)

//Em



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0