I krukorna i år

Årets odlingar är i krukorna! Jag ska föra odlingsdagbok och tänker bland annat slänga upp lite bilder på bloggen med jämna mellanrum. Vad är det i krukorna då? Det är tomat, chili och paprika. Chili var succé i somras. Tomater blir en ny bekantskap för mig och jag ser flera utmaningar på vägen, bland annat med de just nu små "Dansk Export"-plantorna som tydligen ska bli jättestora och höga och kräver uppbindning. 


Sorter tomat: Ida Gold, Dansk Export, Pendulina Gul och Garden Pearl (två sistnämnda verkar inte livskraftiga och jag tror de kommer kasseras). Ida Gold tog täten med grodd en vecka efter sådd, tätt följd av Dansk Export. 


Sorter chili: Jalapeno, Cayenne (från förra årets frön) och Paprika. Samtliga grodda ca 3 v efter sådd men det går segt för paprikan.


Slängde även i några kronärtskocksfrön, får se om der går bättre i år.


(null)

 //H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0