Pulled pork

De som känner mig vet att jag sällan lagar kött. Därför är det lätt att gripas av panik när ett och ett halvt kilo rapsgris ligger framför mig på köksbänken utan att det finns någon i närheten som jag kan delegera bort ansvaret till. Svärföräldrarna knackar på dörren om sex timmar.



Vad göra?



Tanken är i alla fall att den ska bli pulled pork




Hoppas svärfar gillar vitlök och chili. Dubblade mängderna.




Rapsgrisen ska koka med fyra deciliter barbecuesås till klockan tre i eftermiddag.




Återkommer med utvärdering av resultatet.

Hoppas ni alla har en fin lördag!


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0