VAV:ar in julen

Imorse kände jag mig pigg och tillräckligt rastlös för att avverka en timme på gymmet innan jobbet. Passade på att basta riktigt länge efter passet, tror jag behövde det efter en sen och lyckad gårdagskväll. På lunchen tog jag t-banan till Mariatorget för att inhandla julens viktigaste present, och på jobbet har jag levererat det jag ska i rapportväg samt fått iväg en offert. Sammanfattningsvis en bra dag.

 

Tills Märtens dagisfröken ringde.  Hon avrapporterade begynnande kennelhosta samt uttryckte önskemål om hämtning snarast då det i så fall tydligen rör sig om ett särskilt aggressivt och luftburet sjukdomstillstånd. Vidare informerade hon om att drabbade hundar lämpligen hålls isolerade från kontakt med andra hundar under en period om ca två veckor, och jag inser i samma stund att julledigheten i Falun inte kommer bli helt okomplicerad i vår hundtäta umgängeskrets. Det här med kennelhosta är helt nytt för mig så efter samtalet med dagis ringde jag två veterinärer som oberoende av varandra styrkte att så är fallet om det rör sig om kennelhosta. Inte så mycket hundar för vår del i jul alltså.

 

Sambon satt i möten så det är jag som VAV:ar (Vård-Av-Vovve, kan man säga så?!). Efter flertalet framgooglade berättelser om kennelhosta brottades jag med otäcka föreställningar om i vilket tillstånd Märten skulle befinna sig när jag hämtade henne, men läget var lugnt. Hon har inte hostat alls sedan vi kom hem, möjligen är hon lite tröttare än vanligt.

 

 

Trött liten lirare.



 

När hon sovit färdigt ska hon få öppna julklappen hon fick från dagis, hoppas hon blir lite piggare av det, lilla hjärtat.

 

 

Uppmuntran till en sjuk liten en.

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0