Vetegräsdrink

Första advent firar jag in med en grönkålsbaserad vetegräsdrink, perfekt i förkylningstider. Grönkål är rena superfödan. Under min studenttid åt jag kål i mängder och har på senare tid även upptäckt hur gott det är att göra drinkar på.

Vetegräs innehåller förutom de aminosyror som bygger upp våra proteiner även klorofyll och en rad vitaminer och mineraler som är bra för oss. Jag brukar ta en matsked när jag gör drinkar, men är man ovan gör man klokt i att börja med en tesked och sedan trappa upp därifrån. 



Adventsboost!


Förutom grönkål och vetegräs hade jag citron, linfrön och lite vatten i drinkarna. Vill man ha det lite sötare är honung eller banan bra alternativ.


//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0