Adrenalinfest

Imorse vaknade jag av att Märten tog ett stadigt tag om min näsa och vägrade släppa. Förut sov hon i sin bur men sedan en tid tillbaka sover hon med mig. Jag vet alltså att hon kör med ganska brutala väckningsmetoder ibland, men blir lika adrenalinstinn varje gång. Just den här morgonen tror jag att hon hade legat och laddat ett tag för hon satt som fastklistrad runt min näsa trots försök att både be och slita henne därifrån. Cred till Märten ändå dock, för hon biter alltid med känsla (även om det inte känns så i stundens hetta). Sylvassa valptänder till trots går det aldrig hål.

 

Efter det kunde jag inte somna om så jag gick upp för att baka scones åt sambon och Ester. Märten får nöja sig med veterinärfoder idag, hon blev dålig av gårdagens kanelbulle hos bostadsrättsföreningen så nu tänker jag mig att hon får äta skolboksmässigt ett tag tills läget stabiliserat sig. Väl uppe på fötter gick proppen till kökselen varefter jag snubblade över Märtens valpgaller. Om Ester och sambon inte var vakna innan så var de det definitivt efter det :)

 

Mattes lilla monster <3

Grattis alla pappor idag!

 

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0