Besök på hunddagis

Ikväll när jag kom hem var jag fullastad med grejer från Hornbach som vi svängt förbi på vägen från jobbet. Alltifrån selar i XS-size till hundtandborstar fick åka med hem. Det fanns en uppsjö av hundkorgar att välja mellan i alla prisklasser och storlekar men fastnade för enklast möjliga i plast. Lätt att bara ta ur och tvätta kudde och filt när det behövs och ingen risk att valpen skadar sig om den gnager på korgen, smidigt och säkert! Trodde att jag hade full kontroll över situationen, men det slog mig när jag kommit hem att hundbur ännu inte inhandlats. En bra bur är viktigt så att valpen lär sig att den är en trygghet så tidigt som möjligt. Det ska vara en bur som är tillräckligt stor för att valpen ska trivas och vilja vara i den men samtidigt ska den vara någorlunda smidig att ta med sig på tåget eller flyget, gärna med avtagbar överdel. Det blir morgondagens projekt!

Efter shoppingtur på Hornbach har kvällen ägnats åt att valpsäkra hemmet, och det är inte gjort i en handvändning ska jag säga! Nu återstår att plasta in heltäckningsmattan i sovrummet. Den är nylagd och högst olämplig för en liten valp att kissa på :)

Tidigare idag var jag på besök på hunddagiset. Det ligger väldigt fint vid vattnet med många bra promenadvägar i närheten. Det känns viktigt att det är en lugn och trygg miljö att vara i för den nya lilla familjemedlemmen och att det är städat och rent, och det var det verkligen. Hundarna verkar trivas bra på dagis och rummen var inredda nästan som små vardagsrum, riktig hemkänsla. Jag tror Diva kommer få en lugn start på sitt nya liv där!


Varje hund har sin egen korg med grejer.


Väldigt fin promenad till dagis.


Har ni några förslag på hundnamn? Har några bra idéer, men inget bestämt än.

//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0